18.8.16

Apa Itu Catan ?

Apa Itu Catan ?

1.  Catan merupakan hasil seni warna pada permukaan yang rata.

2.  Bahan warna yang biasa digunakan untuk menghasilnya   ialah cat air, cat minyak, poster color.



3. Selain daripada pewarna dan berus, peralatan dan bahan-bahan lain yang menghasilkan catan juga dibenarkan jika ia boleh memberikan kesan yang menyeronokkan.


4.  Catan berfungsi untuk menceritakan sesuatu peristiwa dan memberitahu sesuatu maksud.

5. Catan juga membolehkan seseorang artis untuk meluahkan perasaan dan merakamkan gambaran pemikiran melalui imej visual yang diterjemahkan dalam bentuk nyata atau abstrak.

24 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih! Barulah saya tahu apa itu catan! Tq!

    ReplyDelete
  3. Kelas:3matu
    Nama:alexander
    Aliran seni catat

    ReplyDelete
  4. Tq. Baru saya tahu apa itu catan

    ReplyDelete
  5. Tq. Baru saya tahu apa itu catan

    ReplyDelete
  6. Tq. Baru saya tahu apa itu catan

    ReplyDelete
  7. Baru saya tahu😊

    ReplyDelete
  8. Ooh....jadi itulah maksud catan...tq cg.πŸ˜ŠπŸ˜€

    ReplyDelete
  9. Ooh....jadi itulah maksud catan...tq cg.πŸ˜ŠπŸ˜€

    ReplyDelete
  10. susah ii cikgu gw terangkan rupenye kat sini lagi senang pahamπŸ‘

    ReplyDelete
  11. Catan ini aliran apa

    ReplyDelete
  12. OMG this is the cutest blog ive ever seen !! omg they even have the music player for readers !! like OMG im in love !!

    ReplyDelete
  13. Terbaiklah! ⭐⭐⭐⭐⭐

    ReplyDelete
  14. Aktiviti apakah yang boleh menggunakan teknik mozek

    ReplyDelete